maanantai 14. syyskuuta 2009

Kokouutisia!

Fisusta tuli eilen MEDI!! Se on siis nyt virallisesti todettu pieneksi! :)
Käytiin Mikkelissä asti hakemassa kisakirja, ja olikin aika tapahtumarikas viikonloppu. Käytiin mökillä ja sukuloimassa ja Mikkeliin asti siis ehdittiin.
En oikein osaa vieläkään uskoa, että Fisu ei tosiaankaan joudu pikkumaksikerhoon, vaan pääsee tykittämään sopivan matalia esteitä...

Mikkelissä päästiin kolmesta koirasta viimeisenä mittaukseen, Fisu kun ei kilpailuihin osallistunut. Ennen meitä mittailtiin yhtä käppänää, josta tuomari otti ainakin viisi mittaa, sillä tulos vähän heitteli ja koira ei meinannut pysyä asennossaan, istui vähän väliä ym. Koira oli myös aika rajatapaus. Me sillä aikaa jännitettiin Fisun kanssa omaa vuoroa. Olin ihan varma, että meillekin tulisi vähintäänkin yhtä pitkä mittailu.

Kun meidän vuoro tuli, Fisu olisi mieluummin lähtenyt jo hallin ovesta ulos. Varmastikin aisti mun jännityksen. Luulen, että kädetkin tärisi kun sitä nostin pöydälle mittailtavaksi. Pistin Fisun seisomaan "näyttelyasentoon", kuten tuomari taas ohjeisti. Fisu pönötti paikallaan kuin tatti, enkä viitsinyt sen asentoa pahemmin korjailla. Tuomari otti mitan ja totesi, että voin vapauttaa koiran. olin ihan "woot?", mutta tuomari oli sitä mieltä, että ei siitä tarvitse useampaa mittaa ottaa kun se seisoo niin hyvin ja tasaisesti paikallaan eli tulos oli tarkka.

Päästin Fisun alas ja meinasin kuolla jännityksestä. Tuomari otti mittanauhan ja lausui taikasanat: "41,5cm". Aloin varmaankin nauraa siinä vaiheessa kun tuomari pisti raksin kisakirjaan ja allekirjoitti Fisun "tulevaisuuden". Muistinkohan edes kiittää tuomaria...?

Kun päästiin ulos hallista aloin naura itekseni vedet silmissä. Fisu oli varmaan ihan ihmeissään mun reaktioista ja varmaan pari ohikulkijaa katseli ihmeissään. Kun sain kisakirjan käteen, olo oli niin epätodellinen ja helpottunut, ettei sitä voi edes käsittää. Huh, mikä reissu.

Ihan uskomatonta vieläkin! Pieni Fisu on sittenkin tarpeeksi pieni! <3 :)

2 kommenttia:

laura kirjoitti...

Olisit sanonu että olitte Mikkelissä! Mä olin ihan hilkulla tulla kattomaan, mutta en sit muka jaksanu...

Noora kirjoitti...

Ai hitto!
Enhän mä yhtään tajunnu. :( Plääh, no ehkä sitten ens kerralla...