torstai 11. elokuuta 2011

Tiistaiagit

Tiistaina käveltiin nollakakun kanssa kaatosateessa treeneihin. Muoviin kääritty leipomus olikin meistä ainoa, joka ei ollut ihan märkä kun päästiin perille. No, herkuteltiin sateensuojassa puolisen tuntia ja sen jälkeen sade olikin tauonnut sen verran, että päästiin rakentamaan rata. :)

Tehtiin Esa Muotkan rata viime vuodelta, joka näytti tältä.

Pussi korvattiin keinulla.

Krista suostui jälleen videoimaan meidän radat, ne kertovatkin ehkä enemmän kuin monen rivin selostus.

Ensin oli Maisan vuoro.
Keppejä lukuunottamatta ihan ok rata. Vähän kaarroksia mm. välistävedoissa ja alun niisto ei käännä koiraa erityisen hyvin. Otettiin myöhemmin alku perusvalssilla, joka toimi tähän vähän paremmin. Keppikohta sujui paremmin niin, että olin A:n vasemmalla puolella ja ihan valssasin hypyllä, jolloin kepeillevienti oli helppo.
keinu on huono, eipä yllätä. Samoin puomin kontaktit on vähän hilkulla, että osuuko vai ei... Olen itse huono välittämään niistä, tiedän. :(

Sitten Fisuun.
Olen oikeastaan tosi tyytyväinen. Vauhtia on hirmu hyvin! Varsinkin suoralla alussa mutkaputken jälkeen koira painelee ihan sairaan kovaa!
Ärsyttää, että mun piti mennä mokaamaan Fisun kepit. Koirahan aloittaa ihan oikein, mutta mun kannustuskarjaisu saa sen lopettamaan kesken. Suuta soukemmalle!
Kolmas yritys onnistuu ja kepeilla huomaa hyvin saman, mitä edellisessä agipostauksessa totesin: mun edestäleikkaus tuo koiralle huimasti lisää pujotteluvauhtia. Jee, hyvä. =)

Keinu hidas, estetreeniä tarvitaan. Jaakotussysteemi hypyllä ennen puomia toimii kivasti, tietty vähän hidastaa, mutta koira kääntyy aika hyvin. Fisu myös hakee hyvin puomille ansaputkesta huolimatta. Ja puomin kontaktit! Nopea ja tarkka suoritus, jes!

Toinen yritys otettiin heti perään, jotta päästiin vähemmällä rimojen laskemisella, Fisu kun on ryhmän ainoa medi.

Alun valssi on ehkä vielä huonompi kuin niisto, ja koira ajautuu aika pitkälle mun selän taa. Hakee kuitenkin hyvin takaisin hypylle. Takaaleikkaus A:lla vähän hidastaa, mutta muuten ihan ok. Valssi hypyltä kepeille ei nyt ole mikään tyylikkäin ratkaisu, mutta helpottaa vientiä kepeille.

Mutta se keinu. Miksi mä hyväksyn koiralta noin huonon suorituksen?? Sehän ei edes osu kontaktipintaan ja mä vaan jatkan matkaa. Voisin vähän miettiä.

Nooralle treenattavaa:
-vaadi koiralta kunnon suoritus, etenkin kontakteilla!!

Ei kommentteja: