sunnuntai 22. elokuuta 2010

Hitsin kepukat

Tänään startattiin kaksi agirataa Lohjan Rantapuistossa. Oli siis kaksi mahdollisuutta luokkanousuun, mutta sitä odotellaan vielä. :)

Ekalta radalta tuli keppivirhe ja tokalta radalta.........keppivirhe! Ekalla radalla F haki sisään väärältä puolelta (tätä ei yleensä tee, mun keppivarma koira..). Vienti kepeille oli ehkä vähän vaikea, joten ehkä se annetaan anteeksi. En tainnut itse antaa tarpeeksi tilaa Fisulle, se kun tekee parhaiten, jos lähetän vähän kauempaa ja annan sille oman tilan. Nyt tein päinvastoin, olin lähellä keppejä odottamassa koiraa. Onnistumisiakin oli; uskaltauduin valssaamaan keppien jälkeen, jota olen kerran kokeillut Fisun kanssa aiemmin. Fisu ei tästä hätkähtänyt yhtään, hyvin toimi! :)
Loppurata meni ihan ok, parit pitkät kaarrokset johonkin. Rata oli aika vaikea, ei yhtään sujuva eikä musta kiva ollenkaan. Etenkin koiralle inhottava, heti kun pääsi vauhtiin, niin pitikin ottaa koira haltuun ja kääntää, vääntää. :/ Tappaa ainakin Fisun menohalut. Tuomarina tällä radalla oli Ritva Herrala.

Toinen rata tuntui paljon mukavammalta, etenevä ja sujuva rata. Koiralle kivoja vauhtipätkiä. Ikävä kyllä meidän osalta tämäkin rata kaatui niihin keppeihin. Nyt panostin kunnolla siihen, että annan Fisun hakea sisäänmenon itse, joka sujuikin hienosti. Koira oli tosi pätevä, mutta mä idioottina olin tyypilliseen tapaani niin kiireessä, että nykäisin koiran liikkeelläni kepeiltä pois ennen vikaa keppiä. Eikö riitä, että olen Maisan kanssa tehnyt tämän virheen miljoona kertaa, pitääkö se toistaa Fisunkin kanssa!?? Är-syt-tä-vää!! Otin koko kepit uudestaan, nyt maltoin sentään antaa koiran tehdä rauhassa loppuun asti. Loppurata meni muuten tosi kivasti, paitsi että taisin vähän lopettaa ohjaamisen ja F tuli yhdestä hypystä tiukan valssin jälkeen ohi. En viitsinyt enää korjailla, joten tuloksena hylly.

Koira oli pätevä, ohjaaja ei! =( Tosi harmittavaa, tyhmä virhe.´Ratana tämä toinen oli meiltä kuitenkin paljon parempi, mun ohjaukset sujui selkeämmin ja koiran linjat oli musta hyvät. Yhdessä kohtaa tein riskillä poispäinkäännöksen, joka toimi loistavasti! Tästä saatiin tsemppiä!

Yksi positiivinen asia näissä kisoissa (mun osalta) oli kuitenkin se, että kerrankin maltoin vaatia koiralta kunnon suoritukset kontakteilla! Pysäytin joka kerta ennen kuin annoin luvan jatkaa. Hyvä minä! Fisulle on nyt kuitenkin yllättäen vähän epäselvää, missä kuuluu pysähtyä puomilla. Molemmilla radoilla se pysähtyi paria senttiä ennen kuin tassut osui maahan. Meni monta sekuntia, ennen kuin sain sen tajuamaan tulla alaspäin. Tosi hölmöä. Eikä toisella radalla ollut yhtään parempi, vaan sama onkelma. Tähän siis kertausta...

Oli kuitenkin hyvä huomata, että Fisu kestää kaksikin rataa samana päivänä, toistaiseksi kun olen yleensä pitänyt yhtä sille riittävänä. Mutta virtaa riitti kahdellekin. =)

Ei kommentteja: